Porttelefon
Detta projekt kommer inte att vara klart till den 1 mars som det stod i den första informationen. Portarna kommer att vara öppna och vanlig kod gäller tills vi får depassagebrickor (taggar) som kommer att delas ut i brevinkastet till varje boende.
Hissprojektet
är nu besiktigat och klart. Hissarna är fina och nu hoppas vi att de igångkörningsproblem som vi haft är avklarade. OM något fel inträffar, ring det nummer som finns angivet i hissen eller i entrén. Vi har 5 års garanti.
Sophämtning
Igår måndag satt en dam i sin bil en bit från 25:ans port för att hämta en väninna. När sopbilen kom valde chauffören att strunta i soptömning i 25:an då han tyckte att bilen stod i vägen. Han kunde ha tutat eller bett damen köra fram en bit. I stället åkte han vidare till 27:an och efter påringning till Ragnsells fick vi beskedet att det blir extra debitering för den tömning som uteblev om vi vill bli av med soporna. Tydligen är tidig hemgång viktigare än god service för Ragnsells personal. Därför ber vi alla vara uppmärksamma på att måndagar måste det vara helt fritt framför soprumsdörren.
Gästlägenheten
är helt klar för användning. Vi har accepterat en offert gällande brandskydd och väntat på installation. Nu har företaget fått en påminnelse igen och vi hoppas på installation inom kort. Detta måste enligt alla säkerhetsföreskrifter vara klart innan lägenheten kan tas i bruk. Styrelsen